Komunikacja wewnętrzna w placówce medycznej

 


 1.     Metody efektywnej komunikacji w placówce medycznej:

            ·      identyfikacja przeszkód występujących w komunikacji międzyludzkiej i sposoby ich opanowania;

            ·      rozróżnianie informacji od interpretacji oraz zachowań od intencji;

            ·      komunikacja niewerbalna - znaczenie postawy, gestów, mimiki, tonu głosu;

            ·      sztuka aktywnego słuchania;

            ·      umiejętność stawiania skutecznych pytań;

            ·      metody wpływające na poprawę relacji z pacjentem i jego rodziną;

            ·      techniki rozwiązywania trudnych sytuacji w komunikacji z pacjentem;

            ·      sztuka radzenia sobie z obiekcjami. 

     2.     Wewnętrzne techniki komunikacji:

            ·      metody rozwijania poczucia własnej wartości;

            ·      samoocena i jej wpływ na relacje międzyludzkie.

     3.     Rozpoznawanie stylów zachowań:

            ·      umiejętność podejścia indywidualnego do różnych typów osobowości pacjentów. 

     4.     Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w placówce medycznej.

     5.     Podstawowe czynniki wywołujące stres:

            ·      stres i przyczyny jego powstawania;

            ·      różne typy osobowości i reakcja na stres;

            ·      poziom stresu – rozróżnienie stresu pozytywnego i negatywnego;

            ·      różne oznaki stresu w poszczególnych sferach życia – myślenia, zachowania, emocji i ciała. 

     6.     Psychologiczne uwarunkowania radzenia sobie ze stresem:

            ·      osobowość „odporna” na stres;

            ·      poznawcze i temperamentalne uwarunkowania odporności na stres.

     7.     Strategie radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym:

            ·      jak sobie radzić ze stresem.

     8.     Stres – drogowskazem do działania:

            ·      analiza i wykorzystanie stresu (negatywnych emocji) jako sygnał do poprawy jakości życia;

            ·      techniki skutecznego radzenia sobie ze stresem na polu zawodowym i osobistym.

 

 

 

Jeżeli jesteś zainteresowany/na i chcesz dowiedzieć się więcej lub chcesz omówić indywidualny program szkolenia - skontaktuj się z nami
1200

GODZIN KURSÓW
I SZKOLEŃ

300

UKOŃCZONYCH
SZKOLEŃ

206

ZADOWOLONYCH
KLIENTÓW

USTAWIENIA WIDOKU

Rozmiar tekstu:

Dla słabowidzących:

Mapa serwisu

Wersja tekstowa

Słownik skrótów

Używamy plików cookies, aby zapewnić najlepszą jakość. Kontynuując korzystanie z naszej strony, zgadzasz się z naszą polityką dotyczącą plików typu cookies.