Prawa pacjenta i odpowiedzialność placówki za zdarzenia medyczne
1. Lekarz i jego obowiązki.
2. Komunikacja pomiędzy pacjentem a personelem medycznym:
· omówienie najczęstszych błędów komunikacyjnych popełnianych przez pracowników placówki medycznej;
· bariery komunikacyjne – opracowanie wytycznych pomagających w komunikacji z pacjentami.
3. Prawa pacjenta do świadczeń zdrowotnych i dostępu do dokumentacji medycznej.
4. Udzielanie świadczeń medycznych a zgoda lub odmowa pacjenta.
5. Uwarunkowania prawne obsługi pacjentów pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
6. Tajemnica zawodowa pracowników medycznych - aspekty prawne zwolnienia z tajemnicy zawodowej.
7. Obowiązek udzielania informacji pacjentowi o jego prawach - prawo medyczne.
8. Uwarunkowania prawne a realizacja świadczeń medycznych dla pacjentów nieletnich.
9. Błędy medyczny i zdarzenie niepożądane – konsekwencje prawne.
10. Odpowiedzialność prawna podmiotu leczniczego.
11. Odpowiedzialność prawna personelu medycznego.
12. Konsekwencje naruszenia praw pacjenta.