Technologie do projektowania i tworzenia zdalnych usług rozwojowych - moduł 2
Dzień I
1. Dobór zdalnej technologii uczenia się do realizacji celów usługi rozwojowej (część teoretyczna).
2. Główne pojęcia e-learningu i ich wykorzystanie w zdalnych procesach rozwojowych, - metodyki e-learningu (zajęcia praktyczne).
3. Formaty wykorzystywane w e-learningu synchronicznym i asynchronicznym (zajęcia praktyczne).
4. Narzędzia i platformy do tworzenia treści e-learningowych - programy authoringowe (zajęcia praktyczne).
5. Programy do pracy zdalnej (np.: meet, zoom, teams, webex - zajęcia praktyczne).
6. Narzędzia do połączeń wideo 1:1, 1 do wielu (tutoriale, sesje indywidualne, warsztaty, webinary) zajęcia praktyczne.
Dzień II
1. Platformy edukacyjne i ich funkcjonalność - (zajęcia praktyczne).
2. Dobór funkcjonalności do realizacji celu usługi rozwojowej – planowanie platformy (zajęcia praktyczne).
3. Zasady przygotowywania materiałów szkoleniowych – element metodyki w tworzeniu zdalnych usług (zajęcia praktyczne).
4. Tworzenie i modyfikowanie treści w różnych formatach: tekst, zdjęcia, audio, wideo Przekazywanie materiałów – przed szkoleniem/w trakcie/po – wykorzystanie repozytoriów (zajęcia praktyczne)
5. Wizualizowanie graficzne merytoryki, podstawowe zasady kompozycji, typowe formaty i aspekty produkcyjne warstwy wizualnej szkolenia, oprogramowanie i narzędzia online (zajęcia praktyczne).
6. Narzędzia utrzymania uwagi w trakcie prezentacji on-line (zajęcia praktyczne).
Dzień III
1. Jak moderować szkolenie zdalne – narzędzia aktywizowanie grupy (zajęcia praktyczne).
2. Warstwa audio/wideo: rodzaje materiałów wideo, nagrywanie wideo, montaż, nagrywanie audio (zajęcia praktyczne).
3. Typowe formaty i aspekty produkcyjne audio/wideo (zajęcia praktyczne).
4. Oprogramowanie stosowane w montażu i obróbce audio/video (zajęcia praktyczne).
5. Problemy techniczne, jak ich uniknąć i jak sobie z nimi radzić (zajęcia praktyczne).
6. Podsumowanie.