Zarządzanie zmianą. Akademia Menadżera MMŚP - kompetencje w zakresie cyfryzacji
1. Moduł I
· Podstawy zarządzanie procesem zmiany – ujęcie teoretyczne
· Wybrane koncepcje teoretyczne dotyczące wdrażania zmian.
· Rola i kompetencje menedżerów i liderów w procesie zmian.
· Znaczenie i rola zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
· Źródła trudności we wprowadzaniu zmian.
· Wykorzystanie współczesnych technik zarządzania w procesie wdrażania zmian.
· Korzyści i koszty zarządzania zmianą.
· Zasady i narzędzia zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
2. Moduł II Zarządzanie zmianą – ujęcie praktyczne, wdrażanie koncepcji zarządzania procesem zmian w zakresie transformacji
· Uwarunkowania procesu zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstw.
· Analiza i projektowanie działań służących podnoszeniu efektywności procesu wdrażania zmian.
· Rola lidera w procesie zmian.
· Doskonalenie organizacji poprzez zarządzanie zmianą.
· Ocena i diagnoza gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian
· Faza planowania, wdrażania i kontroli w procesie zarządzania zmianą.
3. Moduł III
· Dobre praktyki zarządzania zmianą w warunkach cyfryzacji organizacji Komunikowania zmian w przedsiębiorstwie, w tym przekazywania informacji pracownikom.
· Źródła oporu wobec zmian i techniki ich ograniczania.
· Zarządzanie ryzykiem w procesie zmian.
· Wdrażanie zmian: zarządzanie efektywnością własną, zespołu, przedsiębiorstwa.
· Monitoring zmian: ocena wyników, wskaźniki zmian.
· Ulepszanie procesu zmian.
· Studium przypadku